ارتفاع بلند در مقابل ارتفاع رایج سیلو - کدام یک برای شما مناسب است؟

برداشت علوفه با ارتفاع بالا گزینه ای مناسب برای دامدارها است، اما ایا برای گله شما مناسب است؟

برداشت علوفه با ارتفاع بالا گزینه ای مناسب برای دامدارها است، اما ایا برای گله شما مناسب است؟ همه اینها بر اساس تناژ است. همانطور که از نامش پیدا است، سیلوی برداشت شده در ارتفاع بالا علوفه ذرت را در ارتفاع 10 تا 15 سانتیمتری از زمین برداشت می کند و مقادیر بیشتری از ساقه سیلو را در زمین باقی می گذارد. چه میزان ارتفاع یک تصمیم شخصی است - 30 تا 45 سانتیمتر رایج است اما بعضی از این هم بالاتر برداشت می کنند.

همه اینها به نیاز به علوفه برای فصل اینده پرورش بستگی دارد. چه تناژی برای تغذیه گله لازم است و چه نوع مواد مغذی لازم برای خارج شدن از مزارع ضروری است. کوین شینرز Kevin Shinners، استاد دانشگاه ویسکانسین-مدیسون گفت: برای تنظیم دستگاه برداشت علوفه، هیچ تغییر دیگری وجود ندارد - از همان طول برش و همان شکاف رول پردازنده استفاده کنید.

 

مزایای برداشت در ارتفاع بالا

مزایای تغذیه ای برداشت سیلو در ارتفاع زیاد شامل میزان کمترNDF  در سیلوی ذرت و افزایش نشاسته است. به علت اینکه قسمت انتهایی ساقه خیلی لیگنین و فیبر دارد پس مواد مغذی کمتری دارد. بنابراین، با سیلوی برداشت شده در ارتفاع زیاد، شما علوفه با کیفیت تری را برداشت می کنید، اما بخشی از تولید کلی ماده خشک را از دست می دهید.

Shinners می گوید که در مطالعات مختلفی که میزان کاهش ماده خشک به علت افزایش ارتفاع برداشت را بررسی کرده اند کاهش تولید ماده خشک بین 5 تا 12 درصد بوده است. ولیکن، شما به همان میزان در هر هکتار شیر را از دست نمی دهید زیرا سیلویی که برداشت کرده اید قابلیت هضم فیبر و کیفیت بالاتری دارد. کاهش تولید شیر در هر هکتار به میزان 2 تا 4 درصد است.

کیفیت بالاتر علوفه به این معنی است که دامدارها نیاز نیست که مقدار زیادی غلات تغذیه کنند که سود اصلی است. ممکن است سال هایی وجود داشته باشد که محصول علوفه شما خوب باشد و به تناژ بالا نیازی نداشته باشد. یا مانند سال 2019، آب و هوای مرطوب در بیشتر فصل باعث شد کشاورزان نیاز به جبران تناژ از دست رفته داشته باشند.

کوین شینرز گفت: این تصمیم سالیانه برای تولیدکنندگان است. با هیبرید BMR، برداشت در ارتفاع زیاد ممکن است بهترین تصمیم نباشد زیرا ساقه در مقایسه با سایر انواع ذرت نسبتاً قابل هضم تر است، بنابراین حتما با متخصص تغذیه خود صحبت کنید.

اگر ساقه را از پایین به بالا در نظر بگیرید با افزایش ارتفاع، ساقه به تدریج خشک می شود. هنگام استفاده از رویکرد برداشت در ارتفاع بالا، دامدارها می توانند کمی زودتر از حد معمول برداشت را شروع کنند زیرا مرطوب ترین قسمت پایین ساقه در مزرعه باقی مانده است.

بطور معمول، برداشت با ارتفاع بالا چند روز زودتر از برداشت سنتی آغاز می شود، اما به خاطر داشته باشید که هنگام استفاده از برداشت بالا، قسمت بالای ساقه خشک تر است و برگ ها می توانند با سرعت بیشتری خشک شوند. اگر برای تعیین زمان برداشت، آنالیز رطوبت کل گیاه را انجام می دهید، کل گیاه را مصرف نکنید - فقط از قسمت هایی از گیاه که برداشت می کنید استفاده کنید.

یک مزیت بزرگ دیگر این است که مطالعات نشان می دهد پردازنده دانه می تواند موثرتر باشد زیرا ساقه کمتری در دستگاه چاپر وجود دارد. کوین شینرز خاطرنشان کرد: این یک اثر فوق العاده نیست، اما در برداشت با ارتفاع بالا در مقایسه با ارتفاع معمولی اندازه ذرات کوچکتر از دانه مشاهده می شود.

 

 

گروه علمی شرکت اگرین تک

 
  • تعداد بازدید: 578

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود