در جایگاه های مختلط، گاوهای شکم اول مبارزه می کنند

اندازه گله اغلب تعداد جایگاه های گاو شیرده را در یک مزرعه تعیین می کند، اگر امکان داشتن چند جایگاه را دارید، گاوها را ..

 اندازه گله اغلب تعداد جایگاه های گاو شیرده را در یک مزرعه تعیین می کند، اگر امکان داشتن چند جایگاه را دارید، گاوها را بر اساس سن گروه بندی کنید. دلیل این است که گاوهای جوان هنگامی که جدا از گاوهای بالغ نگهداری شوند، عملکرد بهتری دارند.

مارگارت کواسدورف Margaret Quaassdorff، متخصص گاوهای شیری، توضیح داد: بسیاری از گاوهای شکم اول وقتی که مجبور به رقابت با گاوهای مسن تر می شوند، برای رسیدن به پتانسیل ژنتیکی خود مشکل دارند.

کواسدورف گفت: "برخی مطالعات می گویند در جایگاه های مختلط، تلیسه های شکم اول 10% خوراک کمتری مصرف می کنند، 20% زمان کمتری می خوابند و 10% شیر کمتری تولید می کنند نسبت به زمانی که در جایگاه با همسالان خود گروه بندی می شوند." وی توضیح داد که خوردن و آشامیدن کمتر، رقابت برای منابع و تنش اجتماعی منجر به کاهش ترکیبات شیر و 250 کیلو شیر کمتر در طی اولین شیردهی در مقایسه با گاوهای همسان خود جدا از گاوهای بالغ می شود. این گاوها همچنین ممکن است با تأثیر منفی بر میانگین افزایش رشد روزانه و سرعت رشد تا بلوغ مواجه شوند.

کواسدورف گفت: "تراکم بیش از حد این مسئله را افزایش می دهد." وی به مطالعه ای اشاره کرد که نشان داد در تراکم 131%، تلیسه های شکم اول 10 کیلو شیر کمتر از گاوهای بالغ تولید می کنند. گاوهای شکم اول که در جایگاه های مختلط که با تراکم 100% نگهداری می شوند، فقط 3 کیلو کمتر از گاوهای بالغ شیر تولید می کردند.

کواسدورف گفت: برای به حداکثر رساندن کارایی و پتانسیل ژنتیکی گاوها، مهم است که استرس گاوها را به حداقل برسانیم و مدیریت کنیم.

وی گفت: تهویه و خنک سازی مهم است، همراه با تراکم مناسب برای استراحت و خوردن. از دیگر ویژگی های محیطی می توان به کنترل مگس ها، کنترل صدا و جابه جایی ارام اشاره کرد. کواسدورف گفت، با تمرکز بر این بخش ها و جدا کردن گاوهای جوان از بالغ در صورت امکان، می توانیم به اهداف زیادی برای یک گله سالم با تولید بالا برسیم.

 

 

گروه علمی شرکت اگرین تک

  • تعداد بازدید: 987

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود