مدیریت رفتار گاو نه سحر است و نه جادو

یک لحظه تصور کنید شما در حال قدم زدن در یک جایگاه و اصطبل هستید، یعنی مکانی که مسیر حرکت تلیسه، گاو و یا گوساله در جایگاه است؛ چه می بینید؟

 

این مسیر را چگونه تصور می کنید؟ کارگران به صورت آرام و مطمئن در حال رسیدگی به گاوها هستند تا نیازهای آن ها را مرتفع نمایند، گاوها به آسانی در بین آغل ها و جایگاه حرکت می کنند. کارگران به سرعت و با آرامش حیوانات مورد نیاز را از گله جدا می کنند. گاوها را بدون دواندن، کشیدن و ایجاد ترس انتقال می دهند به نحوی که نه گاو آسیب ببیند و نه کارگران.
در اینجا یک مثال می زنیم، معمولاً زمانی که گوساله، تلیسه و گاو را حرکت می دهیم، هدفمان این است که آن ها را از یک منطقه به مکان مورد نظرمان که ممکن است جایگاه، ماشین حمل و ... باشد. این کار چگونه انجام می گیرد؟ اولین نکته ای که باید به یاد داشته باشیم در نظر گرفتن یک منطقه برای فرار برای حیوان است چون وقتی به حیوان نزدیک می شویم او تلاش می کند که از دست شما فرار کند چون به نوعی احساس می کند که به محیط او تجاوز شده است. گاوها با توجه به موقعیت قرار گرفتن چشم در روی سر از قدرت دید عالی برخوردار می باشند، اما نمی توانند بدون چرخاندن سر خود پشت سرشان را ببینند و همانند یک کامیون 18 چرخ گاوها نیز دارای نقطه کور هستند. اگر شما نمی توانید چشم گاو را ببینید او هم قادر به مشاهده شما نیست.
بهترین روش انتقال دادن گاوها با توجه به خاصیت تقویت منفی که در ذهن گاوها ایجاد می شود، حرکت به صورت زیگزاگ در پشت گاوها است. زمانی که شما به سمت چپ حرکت می کنید گاو با چشم چپ خود شما را می بیند و به سمت راست رو به جلو حرکت می کند و برعکس و در حال حرکت به سمت جلو نیز با زاویه 45 درجه حرکت می کند.

 
  • تعداد بازدید: 4849

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود