باکتریوم خاص شکمبه در گاوهای خشک و رابطه احتمالی آن با فنوتیپ ها

هدف از این مطالعه بررسی اهمیت روابط بین میزبان، میکروبیوم و ترکیب جیره در گاوهای خشک بود...

هدف از این مطالعه بررسی اهمیت روابط بین میزبان، میکروبیوم و ترکیب جیره در گاوهای خشک بود. بنابراین، ترکیب میکروبیوم شکمبه گاوهای سه گاوداری شیری برای شناسایی باکتری های اصلی موثر در نقش های مختلف فیزیولوژیکی در تخمیر شکمبه گاوهای خشک بررسی شد. نتایج ما نشان داد که مایع شکمبه در گاوهای شیری خشک مزارع مختلف دارای میکروبیوم مرکزی شکمبه هستند که می توان به وضوح از گاوهای مزارع دیگر تشخیص داد.

بیشتر مطالعات میکروبیوم ترکیبات و عملکرد جوامع میکروبی شکمبه را در گاوهای شیرده بررسی کرده است. اهمیت روابط بین میزبان، میکروبیوم، ترکیب جیره و تولید شیر در گاوهای خشک ناشناخته مانده است. بنابراین در مطالعه حاضر، ترکیب میکروبیوم شکمبه گاوها از سه گاوداری شیری برای شناسایی باکتری های اصلی موثر در نقش های مختلف فیزیولوژیکی در تخمیر شکمبه گاوهای خشک بررسی شد. نتایج نشان داد که مایع شکمبه در گاوهای خشک از مزارع مختلف منطقه دارای میکروبیوم مرکزی شکمبه است که می توان آن را از گاوهای مزارع دیگر تشخیص داد. شناسایی بیشتر میکروارگانیسم های کلیدی مرتبط با هر مزرعه نشان داد که Prevotella ، Methanobrevibacter ، Pseudobutyrivibrio ، Ruminococcus ، Bacteroides و Streptococcus از باکتری های اصلی بودند. همبستگی اسپیرمن نشان داد که فراوانی جنس هایی مانند Prevotella و Ruminococcus در گاوهای خشک می تواند نشان دهنده تولید شیر در دوره شیردهی قبلی باشد. تجزیه و تحلیل مسیر عملکردی جوامع باکتریایی شکمبه نشان داد که متابولیسم اسیدهای آمینه و کربوهیدرات ها مسیرهای اصلی هستند. یافته های ما آگاهی از ترکیب و عملکردهای پیش بینی شده میکروبیوم شکمبه در گاوهای خشک مزارع منطقه را نشان می دهد، که اهمیت روابط بین میزبان، میکروبیوم، ترکیب جیره و تولید شیر را نشان می دهد.

نتیجه کلی اینکه برخلاف سایر مطالعات که بر دوره شیردهی متمرکز شده اند، مطالعه حاضر با انالیز عملکرد میکروبیوم شکمبه در گاوهای خشک، بر ضرورت و اهمیت روابط بین میزبان، میکروبیوم و ترکیب جیره تأکید کرد. عمدتا به دلیل ترکیب جیره تفاوت بین جوامع میکروبی بین مزارع بیشتر از تفاوت در مزارع بود. فراوانی جنس هایی خاص مانند Prevotella و Ruminococcus و میکروارگانیسم های تولید کننده SCFA در گاوهای خشک ممکن است به تولید شیر دوره شیردهی قبلی مربوط باشد. انالیز عملکرد نقش جوامع باکتریایی شکمبه در میان مزارع درک درستی از عملکردهای حیاتی شکمبه گاوهای خشک ایجاد می کند. برای درک جامع از نقش آنها در گاوهای خشک، مطالعات آینده در مورد سایر میکروارگانیسم ها، از جمله پروتوزواها، قارچ ها و ارکایی ها archaea لازم است.

 

 

گروه علمی شرکت اگرین تک

  • تعداد بازدید: 741

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود