مواد مغذی شیر غیرقابل فروش روزانه تغییر می کند، نیازهای مواد مغذی گوساله تغییر نمی کند

تصور کنید که شیر غیرقابل فروش دارای یک لیبل بود که لیست مواد مغذی مانند چربی، پروتئین و لاکتوز روی ان نوشته شده بود...

تصور کنید که شیر غیرقابل فروش دارای یک لیبل بود که لیست مواد مغذی مانند چربی، پروتئین و لاکتوز روی ان نوشته شده بود. شما هر روز بدون ازمایش می دانستید که دقیقا گوساله چه چیزی دریافت می کند. بخش عمده ای از شیرهای غیرقابل فروش حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز گوساله ها نیستند. اما، بدون یک لیبل تغذیه ای یا داشتن تجهیزات کامل برای ازمایش ان، سخت است که گفته شود که شما به گوساله ها انچه که را نیاز دارند تغذیه می کنید. و چه اتفاقی می افتد اگر سطح مواد مغذی به میزان کافی نباشد؟ Skip Olson متخصص تغذیه گوساله ها می گوید که افزودن ویتامین و مواد معدنی کم مصرف به شیر، تضمین می کند که گوساله ها هر روز جیره متعادل از مواد مغذی ضروری برای حمایت از رشد و سلامت دریافت می کنند. مقادیر مواد مغذی شیرهای غیرقابل فروش روزانه تغییر می کند، و اغلب دچار کمبود نسبت به احتیاجات مواد مغذی برای رشد و سلامت گوساله ها می شود. در اینجا نشان می دهیم که چگونه تقویت شیر غیرقابل فروش می تواند باعث افزایش عملکرد گوساله ها شود.

کجا شیر غیرقابل فروش به رشد ضربه می زند

شیر غیرقابل فروش به طور معمول ویتامین های B کمپلکس و ویتامین A را برای گوساله ها تأمین می کند. با این حال، وقتی صحبت از مواد معدنی کم مصرف می شود که برای رشد گوساله ضروری هستند، شیر غیرقابل فروش نمی تواند تامین کند. در حقیقت، شیر غیرقابل فروش نیازهای NRC در مورد آهن، منگنز، روی، ید، مس، کبالت، ویتامین D، ویتامین E و سلنیوم در گوساله های شیرخوار را تامین نمی کند. این ویتامین ها و مواد معدنی برای رشد گوساله، ایمنی، تولید هورمون هایی که متابولیسم انرژی را تنظیم می کنند، تشکیل استخوان و نگهداری غشاهای سلولی ضروری هستند. به لطف تقویت کردن شیر غیرقابل فروش، دامداران در رفع کمبود سلنیوم پیشرفت کرده اند، اما مشکلات مرتبطی مانند ضعف گوساله همچنان وجود دارند. اولسون می گوید: سطح سلنیوم شیر غیرقابل فروش بسته به مکانی که مزرعه شما در آن قرار دارد بسیار متغیر است. گاوهای لاغر که تغذیه نامناسب دارند، به احتمال زیاد شیر با مقادیر کم سلنیوم تولید می کنند. در بعضی از مناطق خاک کمبود سلنیوم دارد که منجر به کمبود در مواد خوراکی نیز می شود. هنگامی که به گوساله ها منتقل می شود، کمبود سلنیوم می تواند منجر به ضعف، آسیب و بیماری عضلات سفید شود. تنوع در مواد مغذی پر مصرف شیر غیرقابل فروش می تواند مصرف مواد مغذی گوساله را به یک بازی حدس زدن تبدیل کند. تقویت کردن شیر غیرقابل فروش هر روز جیره متعادل با میزان سلنیوم و سایر مواد معدنی کمیاب را فراهم می کند.

ارتباط بین شیر غیرقابل فروش و مصرف استارتر

تغییرپذیری شیر غیرقابل فروش می تواند مصرف استارتر را کاهش دهد. چطور؟ تنوع مواد مغذی و به ویژه میزان چربی بالاتر، می تواند از مصرف استارتر جلوگیری کند. تحقیقات نشان می دهد که غلظت چربی، پروتئین و لاکتوز شیر غیرقابل فروش پاستوریزه به ترتیب از 22.3 تا 37.6%، 23.1 تا 40.8% و 30.2 تا 38.4% متفاوت است. اولسون می گوید: مزارعي كه کلا از شير غیرقابل فروش استفاده مي كنند، اغلب از مصرف استارتر ناراضي هستند. مشکلات مربوط به مصرف استارتر می تواند ترکیبی از تغییرپذیری در ترکیب ویتامین و مواد معدنی باشد. تقویت کننده می تواند ساده ترین و کارآمدترین روش برای ارائه یک جیره متعادل به طور مداوم باشد. شیر غیرقابل فروش نیز باید بر اساس محتوای متغیر چربی، پروتئین و لاکتوز کنترل و تنظیم شود تا به شما کمک کند تا یک جیره ثابت از لحاظ مواد مغذی که از مصرف استارتر پشتیبانی می کند را تغذیه کنید. محدودیت های زمانی و کارگری در دامداری و دسترسی به ابزارهای ازمایشی در مزرعه اغلب این کار را غیر عملی می کند. افزودن تقویت کننده برای اطمینان از ذخیره مواد مغذی در بدن، به سیستم ایمنی بدن گوساله در بیماری و مصرف کمتر خوراک کمک می کند. و سیستم ایمنی سالم باعث بهبود سلامتی و مصرف استارتر می شود که رشد پاپیلای شکمبه را تحریک می کند و سطح شکمبه را برای جذب مواد مغذی افزایش می دهد - گوساله ها می توانند زودتر از شیر گرفته شوند.

ارتقا سلامت گوساله ها، توزیع دارو

گوساله ها با سیستم ایمنی طبیعی کامل متولد نمی شوند. آنها با گذشت زمان و با کمک ویتامین ها و مواد معدنی کمیاب ساخته می شوند. با این حال، شیر غیرقابل فروش دارای مقادیر بسیار متغیری از ویتامین ها و مواد معدنی کم مصرف است. این موضوع بر اساس میزان خوراک مصرفی اواخر زایش گاو و کیفیت خوراک و علوفه تغییر می کند. کمبودهای حاصل در گوساله ها می تواند به کاهش مقاومت در برابر بیماری و افزایش احتمال بیماری و تلفات کمک کند. اولسون می گوید: غیر از تأمین ویتامین A و سایر مواد مغذی اصلی و مواد معدنی کم مصرف برای ایجاد سیستم ایمنی گوساله، تقویت کننده ها همچنین می توانند تعداد بیشتری از عوامل مفید اضافی را از طریق شیر به گوساله ها تحویل دهند. به عنوان مثال می توان به کوکسیدیوستات، یونوفور، لاروکش، مکمل های مشتق شده از مخمر و روغن های ضروری اشاره کرد. کوکسیدیوستات با تأثیر بر انگل های کوکسیدیا، از سلامت روده گوساله پشتیبانی می کند، یونوفورها با تغییر الگوی تخمیر شکمبه کارایی گاو را افزایش می دهند و لاروکش ها از طریق کنترل مگس خوراکی به پیشگیری بیماری های مرتبط در گوساله ها کمک می کنند. بنابراین، علاوه بر حمایت از سیستم ایمنی، تقویت کننده ها می توانند به تضمین رشد سالم و کارآمد گوساله کمک کنند.

 

 

گروه علمی شرکت اگرین تک

  • تعداد بازدید: 795

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود