با این 5 نکته آشپزخانه گوساله خود را تمیز نگه دارید

هیچ کس نمی خواهد از بشقاب کثیف غذا بخورد یا غذای خود را در آشپزخانه ای کثیف تهیه کند. گوساله ها هم همینطور!

 هیچ کس نمی خواهد از بشقاب کثیف غذا بخورد یا غذای خود را در آشپزخانه ای کثیف تهیه کند. گوساله ها هم همینطور! در اینجا پنج نکته برای کمک به تمیز و مرتب بودن آشپزخانه گوساله آورده شده است:

1- تهدید سه گانه - استفاده از ترکیب مواد شوینده detergent، گندزداdisinfectant  و ضد عفونی کنندهsanitizer  راهی عالی برای به حداقل رساندن رشد باکتری ها در آشپزخانه گوساله ها است. سعی کنید هر سه را نزدیک ظرفشویی نگه دارید. با توجه به اطلاعات و ضوابط دانشگاه ایالتی آیووا، شوینده ها برای تجزیه رسوبات آلی مانند چربی و پروتئین موجود در شیر و جایگزین شیر استفاده می شوند. هنگامی که یک سطح با مواد شوینده تمیز می شود، از مواد گندزدا برای از بین بردن میکروارگانیسم استفاده می شود. استفاده از مواد شوینده و گندزدا ترکیبی موثر برای کاهش تعداد باکتری ها و جلوگیری از تشکیل بیوفیلم است. ضدعفونی کننده به کاهش تعداد میکروارگانیسم ها در سطح کمک می کند اما به اندازه گندزدا موثر نیست.

2- شستشو Rinse، اب کشیدن Soak، شستشو Wash، تکرار این چرخه! - تمیز کردن تجهیزات تغذیه گوساله و تلیسه بخشی حیاتی از هر گاوداری است. بدون تمیز کردن و بهداشت مناسب تجهیزات تغذیه، بیماری به سرعت بین گوساله ها گسترش می یابد. در اینجا بهترین روش برای شستن ظروف بیان شده است:

Rinse : با استفاده از آب گرم حدود 32 درجه شستشو دهید تا آلودگی و باقیمانده شیر از داخل و خارج لوازم تغذیه دور شود. برای شستشو از آب گرم استفاده نکنید.

Soak : تجهیزات تغذیه گوساله را به مدت 20-30 دقیقه در مخلوطی از آب داغ بیشتر از 54 درجه و 1% محلول قلیایی با کلر تمیز کنید به جای استفاده از مواد شوینده.

Wash : داخل و خارج تجهیزات تغذیه را با برس بشویید. همچنین می توانید بطری ها و سطل ها را در ماشین ظرفشویی صنعتی بشویید. نوک پستانک های بطری را با دست بشویید.

Rinse : داخل و خارج تجهیزات تغذیه گوساله را دوباره با آب گرم که حاوی 50 ppm دی اکسید کلر است بشویید. قبل از استفاده مجدد اجازه دهید تجهیزات ابکشی و خشک شوند. از قرار دادن وارونه روی کف بتونی یا تخته ها خودداری کنید، زیرا این امر می تواند مانع خشک شدن و زهکشی مناسب شود.

3- اشپزخانه را مرتب نگه دارید - هیچ کس فضای کار بی نظم و به خصوص در آشپزخانه را دوست ندارد! کمی وقت بگذارید برای برچسب زدن قفسه های نگهداری ابزارهای مختلف مراقبت از گوساله مانند دستکش، برچسب ها و سرنگ. نصب قفسه روش خوبی برای نگه داشتن سطل ها و بطری ها است و در عین حال جریان هوای کافی را برای کمک به خشک شدن فراهم می کند.

4- رطوبت زدایی - آیا تا به حال متوجه شده اید که گاهی اوقات در اتاق نگهداری وسایل گوساله ها چقدر رطوبت احساس می شود؟ استفاده از آب برای تمیز نگه داشتن تجهیزات می تواند باعث افزایش سطح رطوبت در آشپزخانه گوساله شود. هوای گرم و مرطوب شرایط مناسبی را برای رشد کپک و قارچ ایجاد می کند. قطعاً چنین جایی محلی نیست که بخواهیم شیر گوساله ها را در آن تهیه کنیم! برای به حداقل رساندن این احتمال، سعی کنید از یک رطوبت گیر استفاده کنید تا محیط را خشک نگه دارد.

5- یک برنامه تمیز کردن داشته باشید - درست مثل سرویس های بهداشتی در پمپ بنزین، باید یک برنامه تمیز کردن به پشت درب آشپزخانه گوساله چسبانده شده باشد. اختصاص یک زمان منظم برای تمیز کردن کلی محل مخلوط کردن شیر روشی عالی برای مرتب نگه داشتن همه چیز و سلامت گوساله ها است. تلاش کنید تا یک برنامه تمیز کردن آسان که به طور منظم انجام می شود را با کمک دیگران تنظیم کنید، سپس این تقویم را در جایی آویزان کنید که به راحتی قابل مشاهده باشد.

 

 

گروه علمی شرکت اگرین تک

  • تعداد بازدید: 894

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود