سمینار طراحی و مدیریت فری استال و جایگاه

سمینار" طراحی و مدیریت فری استال و جایگاه" با سخنرانی جناب آقای مهندس نصیری در منطقه هشتگرد در تاریخ 95.04.13 توسط شرکت سها آگرین تک با حضور برخی از دامداران و کارشناسان نخبه منطقه برگزار گردید.

سیستم فری استال اولین بار در سال ۱۹۶۰ در شمال غرب ایالات متحده توسط شخصی بنام آدولف اوین  در اصطبل  پرورش گاوهای شیری مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر سیستم فری استال در کشورهای توسعه یافته رایج بوده و در ایران نیز این سیستم بصورت فراگیر جایگزین طراحی سنتی  جایگاه ها شده است.در سیستم فری استال محلی انفرادی ، خشک و راحت برای دراز کشیدن و استراحت گاوهای شیری فراهم می شود. در این سیستم با وجود استال های انفرادی، گاوها درون استال ها مقید و محدود نیستند ، بلکه آزادی گردش در قسمت های مختلف جایگاه را دارند. 
جایگاه تغذیه و شیر دوشی در این سیستم تابع استانداردهای لازم می باشد . گاوها آزادند که هر وقت تمایل داشتند جهت استراحت یا ایستادن وارد استال ها شوند و هر وقت دوست داشتند جهت گردش در محوطه جایگاه یا رفتن به سمت محل تغذیه یا آبخوری ها، استال را ترک کنند. استال با طراحی استاندارد و مدیریت مناسب مهمترین  بخش در سیستم جایگاه های فری استال می باشد. رعایت استاندارد های لازم در طراحی استال ها،بستر، تهویه، طراحی سالن های اصلی و راهروها، آبخوری ها، خوراک دهی و مدیریت  این سیستم می تواند تاثیر چشمگیری در آسایش و آرامش گاو داشته و از ایجاد استرس و نتیجتا افزایش تنش ها، بیماری ها و افت تولید جلوگیری نماید. در این سمینار جناب آقای مهندس نصیری نکات اساسی و استانداردهای لازم را که می بایست در طراحی و مدیریت این سیستم مورد توجه قرار گیرد را متذکر شدند. جذاب ترین بخش این سمینار بررسی ایرادات و بروز مشکلات مدیریتی در صورت عدم رعایت استانداردهای در طراحی این سیستم بود.

 
  • تعداد بازدید: 1030

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود